Friday, April 20, 2012

ponteng...
walaupun bukan tegar...
tapi bila wujudnya kali pertama...
pasti akan muncul untuk kedua kalinya...

entah kenapa...
tiba-tiba aku rasa seperti mengalami kerugian...
kerugian yang tak mungkin dapat ditebus...

cemburu...
ya! sangat!
melihat yang lain mendapat apa yang juga sepatutnya milik aku...
mungkin aku boleh tebus...
tapi pastinya tak sama...

sakit!sedih!bimbang!
semua menjadi satu rasa...
GELISAH!..

mungkin...
sekarang masanya...
masa untuk aku fokus...
masa untuk aku mengejar...
masa untuk aku menelaah...
masa untuk aku mengapai...
walaupun sepatutnya masa-masa ini berlaku lama dahulu...

Ya ALLAH,
bimbinglah aku...
kuatkanlah semangatku...
istiqamahkan aku...
lapangkan dadaku..
permudahkanlah segala urusan ku..
amin...


No comments:

Post a Comment